مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

آژانس مسافرتی دلتابان ارائه کننده انواع بلیط هواپیما ، تور های داخلی و تور های خارجی

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

۱,۵۵۲ بازديد

برای دریافت ویزای کانادا باید اطلاعات مهمی درباره انواع ویزای این کشور و شرایط اخذ آنها داشته باشید. کانادا یکی از کشورهای وسیع و پهناوری است که بعد از کشور روسیه به عنوان پهناورترین کشور در جهان شناخته می شود. در این کشور جاذبه های گردشگری متنوع و بی نظیری وجود دارد که باعث جذب توریست ها و گردشگران مختلفی از اقصی نقاط جهان می شود. برای ورود به این کشور با هر هدفی که دارید نخستین قدم دریافت ویزای کانادا است. کانادا برای ارائه ویزا به ایرانی ها کمی سخت گیرانه عمل می کند ضمنا در ایران سفارتخانه ای ندارد بنابراین برای اخذ ویزای این کشور باید از کارشناسان و مشاوران حرفه ای کمک بگیرید. کانادا در بین کشورهای مدرن و پیشرفته جهان قرار دارد که هر ساله افراد مختلفی برای گردشگری و یا به قصد مهاجرت درصدد تهیه ویزای آن هستند. برای دریافت ویزای کانادا باید در وهله اول نسبت به ویزاهای مختلف و شرایط دریافت هر کدام اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیاز خود ویزای مورد نظر را دریافت کنید. در این مطلب با انواع ویزای کانادا، شرایط و مدارک لازم برای اخذ آن آشنا می شویم.

ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا

برای ورود به کشور کانادا با هر هدفی که دارید باید ویزای این کشور را تهیه کنید. کانادا متناسب با تنوع مهاجران و گردشگران ویزاهای مختلفی را ارائه می دهد. به طور کلی ویزاهای کانادا به دو دسته ویزای توریستی و ترانزیت تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها دارای زیر مجموعه هایی هستند. در ادامه با انواع این ویزاها و شرایط آنها آشنا می شویم.

ویزای توریستی کانادا

یکی از محبوب ترین ویزاهای کانادا ویزای توریستی است. این ویزا مدت مشخصی دارد و مدت اعتبار آن توسط افسر ویزا صادر می شود. این ویزا به صورت های یکبار ورود و یا 5 ساله صادر می شود. ویزای توریستی کانادا را می توانید برای اهداف مختلفی از جمله گردشگری و یا انجام امور مختلف که نیاز به مدت زمان طولانی ندارند استفاده کنید.

ویزای 5 ساله کانادا

ویزای کانادا بنا بر اعتبار پاسپورت شما صادر می شود، به عنوان مثال پاسپورت هایی که دارای 4 سال اعتبار باشند ویزای 4 ساله می گیرند اما از آنجایی که پاسپورت های ایرانی دارای اعتبار 5 ساله هستند می توانید به کمک آنها ویزای کانادا 5 ساله دریافت کنید. برای دریافت ویزای 5 ساله کانادا بهتر است ویزای کشورهای دیگر را هم داشته باشید زیرا این مورد در دریافت ویزای 5 ساله کمک شایانی به شما می کند.

اگر می خواهید شانس خود را برای دریافت ویزا بیشتر کنید داشتن یک دعوتنامه پیشنهاد بسیار خوبی است. شخصی که دعوتنامه را برای شما تنظیم می کند باید از درآمد بالایی برخوردار باشد تا بتواند هزینه های شما را در طول سفر ساپورت کند. برای دریافت ویزای 5 ساله کانادا باید در کنار مدارک شخصی خود مدارک فرد دعوت کننده نیز ارائه شود.

ویزای تحصیلی کانادا

یکی از محبوب ترین ویزاهای کانادا ویزای تحصیلی این کشور است که همانطور که از نام آن پیدا است برای طی کردن تحصیلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یکی از سریع ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا است. از آنجایی که کشور کانادا از لحاظ سطح علمی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد افراد زیادی از کشورهای مختلف برای گذران دوره های تحصیلی مختلف اقدام به دریافت ویزای کانادا از نوع تحصیلی می کنند. برای دریافت این نوع از ویزای کانادا کافی است مدارک معتبری ارائه دهید که نشان دهنده سطح علمی بالای شما است. از آنجایی که این کشور کالج ها و دانشگاه های معتبری دارد پذیرای دانشجویان مستعد و فعال زیادی خواهد بود.

وقت سفارت کانادا

افرادی که بالای 18 سال سن دارند به راحتی می توانند در دانشگاه ها و موسسات مختلف کانادا برای پذیرش اقدام کنند. اما اگر کمتر از 18 سال سن دارید باید ویزای دانش آموزی این کشور را دریافت کنید. در این کشور مدارس مختلفی وجود دارد که سطح علمی بالایی دارند و دانش آموزان را با شرایط مختلف پذیرش می کنند. ضمنا با دریافت این ویزا والدین نیز می توانند به راحتی برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنند.

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

یک نمونه ویزای کانادا که شاید کمتر با آن آشنا باشید ویزای فرصت مطالعاتی است. کشور کانادا به سبب سطح علمی بالایی که دارد در طرح های علمی مختلف و ایده های جدید امکانات و تسهیلاتی را در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد. افراد می توانند پس از تحقیق در مورد دانشگاه های مختلف و پذیرش در یکی از آنها برای دریافت این نوع ویزای کانادا اقدام کنند. این ویزا شرایط مختلفی دارد و قبل از اقدام برای دریافت آن باید با کلیه مراحل آن آشنا شوید. در برخی موارد شرایطی وجود دارد که به سبب آن می توانید برای دریافت سایر ویزاها مانند ویزای تحصیلی نیز اقدام کنید این موضوع تا حد زیادی به طول دوره و یا ماهیت آن بستگی دارد. کسانی که برای دریافت این نوع ویزای کانادا اقدام می کنند قطعا دارای شرایط علمی خوبی هستند و می توانند گام های مهمی در زمینه علمی و پژوهشی در کشور مورد نظر بردارند.

ویزای شغلی کانادا

یک نمونه دیگر از ویزای کانادا ویزای شغلی یا در واقع همان ویزای کاری است. دریافت این نوع از ویزای کانادا نسبت به سایر ویزاها دشوارتر است و برای کسانی که قصد مهاجرت و ادامه زندگی در کشور کانادا را دارند صادر می شود. برای دریافت ویزای کاری این کشور باید شرایط مختلفی را بررسی کنید و بتوانید امتیاز لازم را اخذ کنید. مهمترین عواملی که در امتیاز شما تاثیرگذار خواهند بود شامل میزان تحصیلات، تجربه کاری، سن، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، سازگاری با محیط و پیدا کردن کارفرمای مطمئن است.

ویزای کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا

یکی دیگر از ویزاهای کانادا ویزای سرمایه گذاری است که افراد کمی برای دریافت آن اقدام می کنند. شما با در نظر گرفتن شرایط خود و با داشتن سرمایه ای مناسب می توانبد در زمینه مشخص در این کشور سرمایه گذاری کنید. این کار ریسک بالایی دارد و برای انجام آن باید از مشاوران و کارشناسان با تجربه کمک بگیرید.

چگونه ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

پس از اینکه متناسب با هدف خود ویزای مورد نظر را انتخاب کردید باید برای دریافت این ویزا وقت سفارت بگیرید. برای انجام این کار می توانید از کارشناسان مجرب کمک بگیرید که در این زمینه تجربه و سابقه کافی را داشته باشند. از آنجایی که کانادا در ایران هیچ گونه سفارتی ندارد برای دریافت ویزای آن باید از طریق کشورهای دیگری که کنسولگری کانادا در آنها قرار دارد اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزای کانادا

اولین مرحله برای دریافت ویزای کانادا تعیین وقت سفارت کانادا است که همانطور که قبلا هم گفتیم برای انجام این کار باید از مشاورانی حرفه ای کمک بگیرید. برای رزرو وقت سفارت و دریافت ویزا می توانید از کشورهای همسایه مانند ارمنستان، ترکیه و دبی کمک بگیرید. برای تعیین وقت سفارت نیاز به اسکن گذرنامه و شماره تماس دارید. کلیه مدارک مورد نظر برای دریافت ویزا باید ارائه شوند. هر گونه نقص در این مدارک می تواند صدور ویزای شما را مختل کند. نوع ثبت نام به دو صورت آنلاین و حضوری است که می توانید متناسب با شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. پس از اینکه مدارک شما مورد بررسی قرار گرفت باید در زمان تعیین شده برای انجام سایر مراحل به کشور مورد نظر سفر کنید. برای دریافت ویزای کانادا نیز مانند سایر ویزاها باید هزینه ای پرداخت کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا مدارک مختلفی وجود دارد که باید متناسب با نوع ویزای خود آنها را ارائه دهید. فرم اقامت اولین سندی است که باید از اکانت خود دانلود کنید و آن را تکمیل نمایید. اگر در گذشته پاسپورت و یا ویزا داشتید باید اسکن همه آنها را به همراه داشته باشید. اسکن از تمام صفحات پاسپورت مخصوصا صفحه ای که اطلاعات سفر شما را نشان دهد. مدارک مربوط به تمکن مالی، سند املاک و گردش حساب های بانکی همگی باید آپلود شوند. عکس شما باید به صورت واضح و در ابعاد تعریف شده در اکانت شخصی آپلود شود.

ارائه بلیط های رزرو شده هواپیما و هتل اهمیت زیادی دارند و در صورتی که دعوتنامه معتبر دارید باید آن را در این قسمت آپلود کنید. فرم مربوط به اعضای خانواده را به طور کامل و بدون هیچ گونه غلط پر کنید. فرم مشخصات فردی نیز باید به صورت کامل تکمیل شود. تمام این مدارک برای دریافت ویزای شما اهمیت زیادی دارند و باید به صورت صحیح و همراه با ارائه اسناد معتبر ارائه شوند. توجه کنید که این مدارک باید به صورت ترجمه شده به انگلیسی ارائه شوند و در زمان آپلود هر دو نسخه اصل و ترجمه شده را بارگذاری کنید.

نکات مهم برای درخواست ویزای کانادا

همانطور که گفتیم دریافت ویزای کانادا کار نسبتا سختی است و برای اخذ آن باید کلیه مراحل به صورت قانونی و مرحله به مرحله طی شوند.

  • یکی از نکات مهم در دریافت ویزای کانادا پرداخت هزینه های مربوط به بررسی مدارک شما است. بدون پرداخت این هزینه قطعا ثبت نام شما در سایت تکمیل نخواهد شد. برای پرداخت هزینه ویزا بهتر است کارت اعتباری بین المللی داشته باشید. در غیر این صورت می توانید از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید.
  • برای انجام امور مربوط به انگشت نگاری نیازی به رزرو وقت نیست بلکه شما با داشتن نامه مورد نظر می توانید برای این کار اقدام کنید اما از آنجایی که متقاضیان برای اخذ ویزای کانادا زیاد هستند ممکن است با ترافیک سنگینی روبرو شوید. به همین دلیل بهتر است زمان مناسبی را برای انگشت نگاری انتخاب کنید تا روند کاری شما با سرعت بیشتری پیش رود.
  • به طور کلی درخواست های نهایی و اصلی برای ارائه ویزای کانادا به ایرانی ها به دفتر آنکارا فرستاده می شود، بنابراین برای دریافت ویزای خود باید به شهر آنکارا سفر کنید.
  • برای انجام امور اداری و مراحل مورد نظر در دریافت ویزا حتما از شرکت های مهاجرتی کمک بگیرید. این کار باعث می شود در هزینه های شما صرفه جویی شده و از چند بار سفر به آنکارا جلوگیری شود.
  • هزینه انگشت نگاری در مراکز مختلف صدور ویزا متفاوت است. شما می توانید قبل از ثبت نام نسبت به آخرین تغییرات در هزینه های ویزا اطلاعات کافی را کسب کنید.

برای دیریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای انگلیس و تعیین وقت سفارت انگلیس به سایت دلتابان مراجعه بفرمایید.

دلتابان مطمئن ترین آژانس هواپیمایی در تمامی مراحل در خدمت شما مسافرین محترم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.